Vi synes det er flott med en lokal bank som til de grader viser engasjement og som støtter kultur og idrett.

Det er positivt når man kan forholde seg til proaktive bedriftsrådgivere som følger selskapet ditt tett og selv kan komme opp med forslag og idéer til forbedringer.

De leverer alt du trenger
Fersk hummer, årgangsvin, palmer, hawaii-skjorter, spiselige blomster, oppvaskmiddel eller grønnsaker? Uansett hva bedriften din trenger, så kan Paul Nygaard AS levere det.
Vi har et motto i bedriften, sier daglig leder Tone-Berit Lintho: «Ingenting er umulig, det tar bare litt lengre tid».
 
MEGET STORT UTVALG
Og slik har det vært siden firmaet så dagens lys helt tilbake i 1946, da det hele begynte med distribusjon av mel. I dag har selskapet til enhver tid 4.500 artikler på lageret i Mosjøen og en nettbutikk med 70.000 artikler. Kundene er storhusholdninger som omfatter alt fra kantiner til sykehjem, sykehus, hoteller, restauranter og private bedrifter.
Vi leverer fra Korgfjellet i nord til Sømna i sør, pluss båter og offshore, forteller Lintho.
Det er med andre ord en omfattende logistikkoperasjon som fungere knirkefritt hver dag – året rundt.
Vi har merket en klar forbedring etter hvert som veinettet blir bedre. For eksempel var det jo en revolusjon da Toven-tunellen ble åpnet 2014.
 
BEST PÅ SERVICE
Med sine 15 medarbeidere er ikke Paul Nygaard AS en stor aktør, men de får veldig god drahjelp av å være med i den landsdekkende Servicegrossistene-gruppen.
Det er ingen selvfølge at selv om man ligger i Mosjøen, så får man kunder på Helgeland.
Derfor har vi bestemt oss for at det er én ting vi selv kan styre og være best på, og det er service, sier Lintho.
Nærhet til markedet gjør også at de kan være meget fleksible. Ingen kunder er for små, ingen er for store. De leverer to brød til den ene barnehagen og er det «krise» på et hotell-kjøkken så rykker du ut på meget kort varsel for å skaffe til veie det som måtte mangle.
 
LOKALE OG KREATIVE
Et annet og viktig element er at Paul Nygaard AS bidrar til at kundene får tilgang til lokale råvarer og produkter:
Dette er noe som gjør at de kan sette sitt spesielle og lokale fingeravtrykk på ut mot sine kunder igjen.
De går heller ikke av veien for å takle kreative utfordringer. Som da en rigg ute i havet skulle arrangere «beach-party».
Da leverte vi hawaii-skjorter, palmer, sand og en helt spesiell grønnfarge som skulle bruke på kulissene, forteller Lintho.
 
LIVSVIKTIG SAMARBEID
Som en bedrift som har store deler av Helgeland som nedslagsfelt er Paul Nygaard AS opptatt av å bidra til et best mulig samarbeid:
 Det er viktig å heie på naboen, glede seg over andres suksess. Før var det nok litt med «Jantelov», men med alt det spennende som nå skjer i regionen vår, er det all grunn til å være optimist.
Og det er også denne «lokalpatriotiske» holdningen som spiller inn når de skal velge bankforbindelse:
Vi synes det er flott med en lokal bank som til de grader viser engasjement og som støtter kultur og idrett. Det handler om å skape bolyst, noe vi trenger for at folk skal få lyst til å flytte hjem, mener Lintho.
 
DEN GODE DIALOGEN
Så må selvfølgelig banken kunne stille opp med konkurransedyktige betingelser, noe som blir lettere når Sparebank 1 Helgeland har skaffet seg større muskler og økt handlingskraft.
I tillegg til at det er positivt når man kan forholde seg til proaktive bedriftsrådgivere som følger selskapet ditt tett og selv kan komme opp med forslag og idéer til forbedringer.
I dag skjer ting i et stadig hurtigere tempo og da er tilgang til spisset kompetanse og god rådgiving en viktig ressurs, konkluderer daglig leder Tone-Berit Lintho i Paul Nygaard AS.