REDE er den eneste lokalt eide eiendomsmegleren på Helgeland

En som skal selge hus i Vefsn, Grane eller Hattfjelldal burde ha vanskeligheter med å ikke bruke en sånn kompetanse som vi har samlet her

Alltid REDE for Helgeland
REDE er den eneste lokalt eide eiendomsmegleren på Helgeland. Det mannskapet med de ansatte som besitter 50 års erfaring fordelt på tre meglere i Mosjøen er en voldsom styrke. Meglerne kjenner Grane, Hattfjelldal og Vefsn som deres egen lomme og den kompetansen som finnes på bygget er helt unik.
 En som skal selge hus i Vefsn, Grane eller Hattfjelldal burde ha vanskeligheter med å ikke bruke en sånn kompetanse som vi har samlet her, slår daglig leder Stig Magne Øie fast.
 
Redelig, Engasjert, Dyktig og Effektiv. 
Vi skal være den jordnære lokale megleren som skal skape den redeligheten og den tryggheten kundene fortjener rundt bolighandelen. Folk skal jo som oftest gjøre sin livs største handel, kanskje er de litt usikre også og da er det ekstra viktig å komme til en megler som er ryddig og som sikrer en god prosess, sier Kari-Anne Angell.
Det vil jo bli enda viktigere nå med den nye lovendringen, som trer i kraft ved årsskiftet. Den nye avhendingsloven stiller flere krav til både selger og kjøper enn dagens regelverk.
Vi har en styrke med det samarbeidet som finnes på tvers av avdelingene våre. Vi har folk over hele Helgeland, det er 25 ansatte fordelt på fire kontorer i Brønnøysund, Mo i Rana, Mosjøen og Sandnessjøen, poengterer Øie.
 
Innovativ markedsføring
Finn annonsen er stedet du som regel ser boligen for første gang. Det å skape en god boligannonse gir et godt førsteinntrykk og et sted der drømmen tar form.
Annonsen skal være en teaser, en reklamesnutt som gjør at du vil gå på visning. At du vil ha mer informasjon om boligen. Du skal ikke få alt servert på finn for da er poenget borte. Du skal få lyst til å gå på visning, forteller Vidar Sviund engasjert.
REDE har over de siste to årene jobbet med et særskilt fokus på kvalitet på markedsføringspakkene. Fotografene har fått spesifikk opplæring for å skape de beste bildene av boligene. Meglerne har økt fokus på tekstbruken på bilder og hvilken informasjon som skal ut. Det er ikke lengre bare en annonse, men en fortelling om boligen.
Vi er på Facebook, vi har bannerannonsering i lokalavisene og de mest sette nettsidene som VG, Dagbladet og YR. Så kjører vi også på snap og instagram om det er hensiktsmessig for å nå ut til rett kundegruppe. Det som er viktig er at vi skreddersyr annonseringen til boligen som skal selges, sier Ninni Moldrem.
Det heftigste eksemplet på hva god markedsføring kan utgjøre for kundene er fra kontoret vårt på Mo i Rana. Annonsen fra Bjørnøya utenfor Rødøy gikk viralt, ble plukket opp av flere nasjonale mediehus og fikk internasjonal interesse da den ble lagt ut for salg sommeren 2021, forteller Øie stolt.