Prisen for årets regionsbutikk kommer i et år som har vært preget av korona og smittefrykt er ekstra spesielt.

Vi ønsker å ha et nært forhold til kundene våre, forteller kjøpmann Robin Eldnes.

Kåret til Nordlands beste Rema 1000 butikk
Når kundene kommer bort og gratulerer de ansatte, det varmer. Det er virkelig gøy å se og det tyder på at vi gjør noe riktig. Vi ønsker å ha et nært forhold til kundene våre, forteller kjøpmann Robin Eldnes.
Regionsbutikk kåringen kommer etter fjorårets resultater og baserer seg på blant annet butikkstandard, vekst, prestasjon og omsetning. Region Nordland besto i 2020 av 38 ulike butikker.
De ansatte og jeg er utrolig stolte. Når jeg gikk ut og fortalte det til Ingvild som sto og fylte inn melk og Merete som tilfeldigvis var innom for å handle, fikk de tårer i øynene. De ansatte har en fantastisk eierskapsfølelse til butikken vår, smiler Eldnes.
 
Enkel filosofi
Butikken skal være lik uansett når på døgnet kundene besøker den. Varene skal være på plass, det skal være innbydende og alt skal være på stell i alle avdelinger. 
Det handler om at vi har gode ansatte, morgen som kveld. I helgene er det mye ekstrahjelper og fortsatt er standarden lik, det er noe vi jobber hardt for. Det handler om å finne de beste folkene, de som har lyst til å stå på og levere det lille ekstra for kunden hver dag.
Men det er ikke alltid like enkelt å treffe på bestillingene. Der enkelte husholdninger kan ha nok med å balansere sitt eget kjøleskap, er det helt andre dimisjoner som gjelder i dagligvarebutikken.
Et par uker før jul kan vi fint selge et tonn klementin på to-tre dager. Men vi trenger ikke nødvendigvis gjøre det, så alt er ikke bare plankekjøring, ler Robin.
Da hjelper det å ha rutinerte ansatte. Fordelt mellom de seks fastansatte er det godt over 100 års arbeidserfaring. 
 
Et hektisk år
At prisen for årets regionsbutikk kommer i et år som har vært preget av korona og smittefrykt er ekstra spesielt. 
De ansatte har stått i det hver dag. Det er helt fortjent når folk beskriver dem som hverdagshelter, de sto i det når landet stengte ned og sørget for at folk fikk handlet og kjøpt mat på en trygg måte, forteller en tydelig stolt kjøpmann. 
 
Godt kundeforhold 
Jeg ønsker at kundene våre tenker at de skal hit å handle til Frode eller Merete. Det er ikke bare Rema 1000 de skal til, men oss, sier Eldnes.
Kundeservice er en av grunnpilarene i driften. Noen ganger strekker de seg ekstra langt om det virkelig kniper.