KLARE TIL Å HJELPE: F.v Svein Prestbakmo, Charlotte Bårdevik, Anne Marte Høgsnes, Astrid Margrethe Myrvang og John Egil Amundsen.

Endelig tilbake i byen

Etter gjenåpningen i november i fjor har det strømmet på med nye og gamle kunder hos Specsavers i Mosjøen. Nå er butikken flyttet inn i Torgpaleet og folk kommer langveis fra for å kjøpe briller til en fornuftig pris.

– Vi har kunder som kommer fra Dønna, Sandnessjøen, Brønnøysund og helt nede fra Namsskogan. Det er tydelig at det er mange som har savnet oss og at det er mange som er fornøyd med at vi er tilbake. De forteller at det lønner seg for dem å kjøre 2,5 time når de vet de kan et godt kjøp her, forteller butikksjef Anne Marte Høgsnes.

Saken fortsetter under bildet.

VELKOMMEN INN: Charlotte Bårdevik tar i mot kundene som kommer til Specsavers Mosjøen.

Når nyheten om at Specsavers skulle tilbake til Mosjøen va hun ikke tung å be. Hun grep muligheten og tok med seg hele familien og flyttet oppover fra Melhus.

– Det passet helt perfekt for meg og mannen min var så heldig at han kunne fortsette i jobben sin via hjemmekontor. Begge døtrene mine er allerede godt i gang på Kulstad skole og stortrives der, smiler Høgsnes.

Øyehelse

Specsavers ønsker at øyehelse skal være for folk flest og at kundene skal få god kvalitet til en fin pris. Kjeden har alltid et 2 for 1 tilbud, der man kan kjøpe to like briller som koster like mye og kun betale for den ene.

– Dette tilpasses ditt behov slik at man også kan kombinere ulike briller og gå for en løsning med for eksempel en progressiv brille og en databrille, forklarer Høgsnes.

Saken fortsetter under bildet.

EN BRILLE FOR ALLE: Butikksjef Anne Marte Høgsnes står klar til å finne en brille som passer for deg.

Når man vet at ca 80% av alle sanseinntrykk kommer via synet, forteller det hvor viktig det er med god øyehelse. Synet kan forandre seg over tid og ofte uten at du selv legger merke til det. Høgsnes er klar på at jevnlige kontroller er viktig for å avdekke endring tidlig.

– Vi anbefaler at barn fra skolealder av bør ha en årlig synskontroll og for voksne er det anbefalt minst annet hvert år. Når barna er inne på synsundersøkelse får de alltid en brille til 395,- inkludert når de har gjort en synstest, sier Anne Marte.

Saken fortsetter under bildet.

ØYEHELSE I FOKUS: Hos Specsavers utfører de OCT scan uten ekstra kostnad ved synsundersøkelse.

Noe de er ekstra fornøyde over å ha i butikken er en OCT scanner. OCT er et viktig verktøy for å danne et bilde av øyehelsen. Med denne typen teknologi kan en avdekke øyesykdom flere år tidligere enn ved mer tradisjonelle undersøkelsesmetoder. Derfor har Sepcsavers valgt å inkludere OCT scan som en del av synsundersøkelsen, uten ekstra kostnad. En synsundersøkelse kan også danne grunnlag for mistanke om andre typer sykdom. Slik som diabetes, høyt blodtrykk og forhøyet kolesterol. Man kan også oppdage svulster på et tidligere stadium enn med apparater som oftalmoskop, 90 linse og fondusbilde.

– Det sies at øyet er speilet på hele kroppen, det er lettere å se blodårene og det er lettere å se nervefiberlaget i forhold til scan man gjør på andre deler av kroppen, sier optiker Svein Prestbakmo.

Henteavtale

I Specsavers er de opptatt av at kunden skal bli tatt vare på i alle ledd. Så når kunden er inne på en synsundersøkelse og kjøper en brille settes det alltid opp en henteavtale når brillen kommer.

Saken fortsetter under bildet.

HENTEAVTALE: Kundene får en oppsatt tid for utlevering av briller der de har god tid til å stille spørsmål.

– Fordelen med henteavtalen er at vi har satt av tid til kunden og opplevelsen blir bedre. Det er en veldig fin måte å avslutte handelen på. Også er det jo mange som ikke har brukt progressive glass før. Så da bruker vi litt tid på å gå igjennom forskjellene fra den brillen de er vant med, sier Anne Marte.

Service

Specsavers utfører kostnadsfri reparasjon av briller. Det er en ekstratjeneste som praktiseres for alle, uavhengig av hvor de har kjøpt brillen. Det er fordi de er opptatte av at det skal være en lav terskel for å komme tilbake hvis noe skulle oppstå.

– Vi har to års garanti på brillene samt en 100% fornøydgaranti som vil si at hvis du har kjøpt progressive briller her og de ikke fungerer slik som forventet tar vi kunden inn til en etterkontroll og finner ut av hva som ikke fungerer. Kundene våre skal alltid være trygge på at de blir fornøyde med det de har kjøpt, avslutter Høgsnes.